Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğü

Yönerge

ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME KOORDİNATÖRLÜĞÜ YÖNERGESİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

 

Amaç ve Kapsam

MADDE 1- Bu yönerge; yenilikçilik, organizasyonel, sürekli iyileştirme, sürdürülebilirlik ve yüksek eğitim çıktılarına ulaşma hedefli öğrenme ve öğretme süreçlerinin tasarım ve uygulamalarına destek sağlamak amacıyla Üsküdar Üniversitesi bünyesinde Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğünün kurulmasına, koordinatörlüğün yönetim ve teşkilat yapısına, çalışma şekline, görev ve faaliyet alanlarına ilişkin usul ve esasları düzenler.

Dayanak

MADDE 2- Bu yönerge, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 7. ve 12. maddeleri ile Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3- Bu yönergede geçen;

a) Üniversite: Üsküdar Üniversitesini,

b) Rektör: Üsküdar Üniversitesi Rektörünü,

c) Koordinatör: Üsküdar Üniversitesi Öğrenme ve Öğretme Koordinatörünü,

ç) Koordinatör Yardımcısı: Üsküdar Üniversitesi Öğrenme ve Öğretme Koordinatör Yardımcısını,

d) Koordinasyon Kurulu: Üsküdar Üniversitesi Öğrenme ve Öğretme Koordinasyon Kurulunu,

e) Akademik Birim: Üsküdar Üniversitesindeki Fakülte, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokulları ile Rektörlüğe bağlı destek birimlerini,

f) İç Paydaş: Üsküdar Üniversitesi öğrencileri ile üniversite akademik ve idari birimlerini,

g) Dış Paydaş: Üsküdar Üniversitesi bünyesi dışındaki şahıs, kurum ve kuruluşları temsil eder.

h) Özel Gereksinimli Gruplar: Üsküdar Üniversitesindeki engelli, göçmen, yoksul vb. öğrencileri temsil eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Koordinatörlüğün Amacı, Görevi ve Faaliyet Alanları

Koordinatörlüğün Amacı

MADDE 4- Üniversitenin stratejik planında belirlenen amaçlar, hedefler ve bu hedefleri gerçekleştirmek için kullanılacak stratejilerle uyumlu olarak öğretim elemanları ve öğrencilere yönelik yenilikçi, aktif ve sürdürülebilir öğrenme-öğretme süreçlerini gelişim fırsatları ve kaynaklar sunarak desteklemek.

Koordinatörlüğün Görevi

MADDE 5- Koordinatörlük bu yönergenin 4. maddesinde belirtilen amaçları gerçekleştirmek üzere sürekli iyileştirme perspektifiyle öğrenme ve öğretme süreçlerinin eğitim-öğretim kalitesini güvence altına almaya yönelik düzenlemeler doğrultusunda planlanmasına, uygulanmasına, kontrolüne ve alınacak önlemlerin tespitine destek sağlar. Öğretim elemanlarının öğretim becerilerini ve öğretimin niteliğini geliştirmeye, öğrencilerin öğrenme çıktılarını ve mesleki gelişimlerini artırmaya yönelik ihtiyaçlarını, tespit eder; bu ihtiyaçlara yönelik stratejiler geliştirerek uygulamaya geçer; strateji ve uygulamalara ilişkin geri bildirimler toplayarak gerekli önlemleri alır ve sürekli iyileştirmeyi hedefler. İlgili süreçleri iç ve dış paydaşların iş birliğinde yürütür ve tüm süreçleri belirli aralıklarla raporlayarak değerlendirir.

Koordinatörlüğün Faaliyet Alanları

MADDE 6- Koordinatörlük aşağıdaki faaliyetleri gerçekleştirir:

A. Öğretim elemanlarına yönelik olarak;

a) Genel Eğitici Eğitimleri düzenleyerek eğiticinin öğretim becerilerini geliştirmesini, teknoloji kullanımı ve yenilikçi yöntemleri benimsemesini teşvik eder.

b) Yenilikçi öğretim stratejileri ve uygulamaları ile teknolojinin kullanımına dair grup destek eğitimi imkânı sunar ve bireysel danışmanlık sağlar.

c) Üniversiteye yeni katılan öğretim elemanlarının uyum süreçlerine yönelik planlama, uygulama ve önlem süreçlerine destek verir.

d) Deneyimli ve yeni öğretim elemanları arasında etkileşimli aktarım ortamları ve mentorluk programları düzenler.

e) Farklı disiplinlerden öğretim elemanları arasında öğretim stratejileri, pedagojik yaklaşımlar, aktif öğrenme, dijital araçların kullanımı vb. alanlarda sürekli ve işbirlikçi etkileşimin gerçekleşebileceği yüz yüze ve online etkinlikleri planlar ve uygular.

f) Özel gereksinimli gruplara yönelik öğretim stratejilerine ilişkin eğitimler ve danışmanlık programları düzenler.

g) Uluslararası öğrencilerin öğrenme süreçlerini iyileştirmeye yönelik olarak eğitimler düzenler.

h) Üniversite çapında “öğrenci geri bildirim puanı yüksek öğretim elemanı” profilini çıkararak ilgili öğretim elemanlarının öğretim strateji ve becerilerinin aktarımına dayalı iç paydaş iş birlikleri oluşturur.

i) Öğretim becerilerini ve öğretimin niteliğini geliştirmeye yönelik olarak öğretim elemanlarının öneri, temenni ve her türlü geri bildirimlerini yüz yüze, anket, mail, Çözüm Merkezi vb. araçlarla toplayarak değerlendirir ve iyileştirme süreçlerini planlayarak raporlar.

B. Öğrencilere yönelik olarak;

a) Aktif öğrenmeyi destekleyecek ve öğrenme çıktılarını yükseltecek planlama, uygulama ve önlem süreçlerine katkıda bulunur.

b) Öğrencinin öğrenme sürecini kısıtlayan davranışlarla baş edebilmesi için gerekli psikolojik destek hizmetini yapılandırır.

c) Öğrencilerin sürekli öğrenme ve yaşam becerileri kazanmalarına yönelik çeşitli eğitimler planlar.

d) Üniversiteye yeni katılan öğrencilerin akademik ve sosyal uyumunu destekleyici planlama, uygulama ve önlem süreçlerini yönetir.

e) Akran destekli öğrenme programları düzenler.

f) Öğrencilerin sosyal transkriptlerini güçlendirecek planlama, uygulama ve önlem süreçlerini yönetir.

g) İlgili kurum ve kuruluşlarla iş birlikleri gerçekleştirerek öğrencinin mesleki gelişimine katkı sağlayacak etkinlikler planlar.

h) Özel gereksinimli grupların öğrenme süreçlerinin iyileştirilmesi ve geliştirilmesine yönelik eğitimler ve danışmanlık programları düzenler.

i) Uluslararası öğrencilerin öğrenme süreçlerini iyileştirmeye yönelik olarak öğrenci eğitimleri düzenler.

j) Öğrencinin, öğrenme sürecine ilişkin öneri, temenni ve her türlü geri bildirimlerini yüz yüze, anket, mail, Çözüm Merkezi vb. araçlarla toplayarak değerlendirir ve iyileştirme süreçlerini planlayarak raporlar.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Koordinatörlük Organları ve Görevleri

Koordinatörlük Organları

MADDE 7- Koordinatörlüğün organları şunlardır:

a) Koordinatör

b) Koordinatör Yardımcısı

c) Koordinatörlük Kurulu

Koordinatör

MADDE 8- Koordinatörün görev ve sorumlulukları şunlardır:

a) Koordinatörlüğünün birimleri arasında koordinasyonu sağlar.

b) Koordinatörlük ile Üniversite Yönetimi arasındaki koordinasyonu sağlar.

c) Koordinatörlüğün ilişkili olduğu iç ve dış paydaşlarla etkileşimini sağlamaya dönük stratejileri belirler, çalışma planını hazırlar.

ç) Koordinatörlük bünyesindeki birimlerle belli aralıklarla toplantılar yaparak koordinatörlüğün görev ve faaliyet alanındaki işlerin yürütülmesini sağlar.

d) Koordinatörlüğün yıllık faaliyet raporunun hazırlanması için birimlerin eşgüdüm halinde işleyişini sağlar.

e) Koordinatörlük bünyesindeki temsilcilerle sürekli iletişim halinde kalarak işleyişi izler.

f) Koordinatörlüğün işleyişi ve çalışmaları hakkında belli aralıklarla Üniversite Senatosu ve üniversite bünyesindeki akademik birimlerle bilgi paylaşımı yapar.

Koordinatör Yardımcısı

MADDE 9- Koordinatör Yardımcısının görev ve sorumlulukları şunlardır:

a) Koordinatörlüğün işleyişine ilişkin tüm süreçlerde koordinatöre yardımcı olur.

b) Koordinatörün verdiği görev ve sorumlulukları yerine getirir.

c) Toplantılarda raportörlük görevini üstlenir.

ç) Toplantılarda tutulan raporların arşivlenmesi ve paylaşılması sürecini yönetir.

Koordinatörlük Kurulu

MADDE 10- Üniversitenin akademik birimlerini temsil etmek üzere koordinatörlükte görevlendirilen birim temsilcilerinden oluşan Koordinatörlük Kurulunun görev ve sorumlulukları şunlardır:

a) Koordinatörlüğün amaç ve kapsamı dahilinde planlama, uygulama, kontrol ve önlem süreçlerinde görev ve sorumluluk alır.

b) Koordinatörün daveti üzerine birim temsilcisi olarak toplantılara katılır.

c) Koordinatörlük ile temsil ettiği akademik birim arasındaki koordinasyonu sağlar.

ç) Kendi birimi bünyesinde gerçekleştirilen çalışmaların raporlanmasını gerçekleştirir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Hüküm Bulunmayan Haller

MADDE 12- Bu yönergede hüküm bulunmayan hallerde, ilgili mevzuat hükümleri ile Üsküdar Üniversitesi yönetmelik ve yönerge hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 13- Bu Yönerge, ……….. tarihli, ………. sayılı Senato kararı ile yürürlüğe girmiştir.

Yürütme

MADDE 14- Bu yönerge hükümlerini Rektör yürütür.


Güncellenme Tarihi:13 Mayıs 2025

Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğü | 2025