Kıdemli ve Yeni Akademisyen Etkileşimi
Öğrenme ve öğretme süreçlerinde etkileşim ve mentorluk öğrenmenin niteliğini artıran, öğrenci merkezli ve yapılandırmacı yaklaşımın temel unsurlarındandır. Etkileşim ve mentorluk hem bireysel gelişimi hem de kurumsal akademik verimliliği artıran temel etkenlerden biridir.

Etkileşimin çeşitli yollarından biri de kıdemli bir akademisyenin daha az deneyimli bir akademisyene akademik, profesyonel veya kişisel konularda rehberlik etmesidir. Bu ilişki genellikle gönüllülük esasına dayanır ama bazı kurumlarda yapısal olarak da yürütülür. Bire bir mentorluk yapılabileceği gibi kıdemli bir akademisyenin birden fazla genç akademisyenle çalışabileceği grup mentorluğu da gerçekleştirilebilir. Ayrıca genç akademisyenlerin teknoloji veya yeni yöntemler konusunda deneyimli akademisyenlere destek sunacakları tersine mentorluklar da oluşturulabilir. Aynı kıdem seviyesindeki akademisyenler arasında bilgi ve destek paylaşımı yapılarak geliştirilebilecek karşılıklı mentorluk ilişkileri de kurulabilir.